Atelier Démocratique « Stop using .MUS file extension »
 Welcome, Guest.
 You can read all messages, but to be able to post,
 please Login or Register.
Nov 24th, 2017, 8:55am 
   Atelier Démocratique
   File import & export

Stop using .MUS file extension
« Previous topic | Next topic »
Pages: 1 2  Reply | Notify of replies | Send Topic | Print
   Author  Topic: Stop using .MUS file extension  (Read 165899 times)
Question: Do you support the proposal below?

Yes     38 (90.4%)
No     4 (9.5%)

Total votes: 42

Please read this before voting

Didier Guillion
Administrator

WWW | Email

Stop using .MUS file extension  
« on: Dec 6th, 2005, 11:20am »
Quote | Modify

Description:
Disable the user to select ".MUS" extension for his files anymore, and use exclusively .MYR instead.
HA/MA old .MUS files could however still be loaded by the program.

Difficulty:

Product(s):

Myriad Team
Jean-Armand Moroni
Board Senior Member

Re: Stop using .MUS file extension  
« Reply #1 on: Dec 6th, 2005, 10:37pm »
Quote | Modify

C'est une décision qui doit essentiellement être prise par l'équipe Myriad. Il me semble que le vote, dans ce cas précis, est plutôt là pour vérifier que personne ne serait gêné par une telle mesure. Je vote oui pour dire "Cela ne me dérange pas", car j'utilise déjà l'extension .MYR systématiquement.
« Last Edit: Dec 6th, 2005, 10:54pm by Jean-Armand Moroni » offline
Bernard Meylan
Board Full Member

lerisoud  
Email

« Reply #2 on: Dec 7th, 2005, 11:43am »
Quote | Modify

J'utlise Finale et HA sur la même bécane, donc j'utilise systématiquement .myr pour HA; il arrive quelquefois que mon PC se prenne des envies d'émancipation (me demandez pas pourquoi...) et attribue .mus (Finale) à HA. Donc cette interdiction conviendrait tout-à-fait à mon cas.

Bernard
bubu42
Board Master

« Reply #3 on: Dec 7th, 2005, 7:37pm »
Quote | Modify

Je viens de m'apercevoir d'une chose avec HA 9.1.9 : si je fais Fichier>Sauvegarder sous... je n'ai qu'une seule option pour l'extension (champ "type" de la fenêtre d'enregistrement de Windows): .Myr  
Ou plus précisément le nom de fichier par défaut est music.myr et le champ type ne propose que '*.*'.
L'interdiction serait-elle déjà présente dans cette version ?
« Last Edit: Dec 7th, 2005, 7:39pm by bubu42 » offline
Olivier Guillion
Administrator

WWW | Email

« Reply #4 on: Dec 7th, 2005, 7:55pm »
Quote | Modify

Non, il y a une option dans les préférences générales, rubrique "sauve".

Olivier Guillion
Myriad Software
Oliveira
Board Master

WWW |

« Reply #5 on: Dec 7th, 2005, 8:33pm »
Quote | Modify

:-[ Efectivamente, la opción está en las Preferencias Generales. Mus o Myr.  Enmi caso, mas del 90 % de mis 290 archivos son MUS. De momento dicen que se podrán abrir.  ¿Y mas adelante?, ¿Tendré que ir cambiando la extensión?.

Saludos
   J.A. Oliveira

Mi música: http://jose_a__oliveira.myriad-users.com/
www.atrilcoral.com Mi coro: http://novosairesnigran.blogspot.com.es/
H.A 971 V.S. Gold2 Omer. PDF to Music, Overture 5.4 (Win 64 bits).
bubu42
Board Master

« Reply #6 on: Dec 7th, 2005, 9:12pm »
Quote | Modify

on Dec 7th, 2005, 7:55pm, Olivier Guillion wrote:
Non, il y a une option dans les préférences générales, rubrique "sauve".

Ah oui, maintenant je me souviens d'avoir réglé ça, justement pour éviter les mélanges avec les fichiers de Music Time.
D'où la seule étoile pour cette option.  
Ca permettrait aussi d'alléger la fenêtre "sauve" (qui n'est d'ailleurs pas tellement chargée).
Franck Aguila
Beta-tester
Board Master

Jazz'n T.A.B.

Email

« Reply #7 on: Dec 7th, 2005, 9:43pm »
Quote | Modify

on Dec 7th, 2005, 8:33pm, OLIVEIRA wrote:
...¿Y mas adelante?, ¿Tendré que ir cambiando la extensión?

No, no me recuerdo donde le he visto pero Olivier nos ha dicho que los .mus quedarán legibles. No creo que sea solamente para la versión próxima.

Jean-Armand Moroni
Board Senior Member

« Reply #8 on: Dec 7th, 2005, 10:56pm »
Quote | Modify

on Dec 7th, 2005, 11:43am, Bernard Meylan wrote:
J'utlise Finale et HA sur la même bécane, donc j'utilise systématiquement .myr pour HA; il arrive quelquefois que mon PC se prenne des envies d'émancipation (me demandez pas pourquoi...) et attribue .mus (Finale) à HA. Donc cette interdiction conviendrait tout-à-fait à mon cas.

Mais il n'est pas évident que l'interdiction règlerait ton problème. En effet les fichiers .mus seront toujours lisibles par HA, c'est seulement la sauvegarde qui sera interdite. On peut donc s'attendre aux mêmes confusions de la part de Windows...
Bruno_Furlano
Board Newbie
*

Compositions de tous styles

« Reply #9 on: Dec 12th, 2005, 6:37pm »
Quote | Modify

Bonsoir chers amis !

Pour ma part, je ne vois aucun inconvénient à ce que les noms d'extension changent si l'on peut toujours écrire nos musiques  
Et puis, il se peut qu'Olivier et Didier préfèrent ce type de fichier pour des raisons techniques ou en prévision d'évolutions futures...

Bonsoir !

Bruno
Mick Rochard
Board Full Member

WWW |

« Reply #10 on: Dec 28th, 2005, 11:47am »
Quote | Modify

on Dec 6th, 2005, 10:37pm, Jean-Armand wrote:
C'est une décision qui doit essentiellement être prise par l'équipe Myriad. Il me semble que le vote, dans ce cas précis, est plutôt là pour vérifier que personne ne serait gêné par une telle mesure. Je vote oui pour dire "Cela ne me dérange pas", car j'utilise déjà l'extension .MYR systématiquement.

Mêmes reflexions et avis, oui de principe.

Cordialement

Cordialement. Mick
http://www.mick-rochard.com
Francois Desjardins
Beta-tester
Board Master

Écrire et écrire encore de la musique!

WWW | Email

« Reply #11 on: Jan 4th, 2006, 3:43am »
Quote | Modify

D'accord avec cette proposition... Je vote oui.

François Desjardins
COMALite J
Beta-tester
Board Full Member

Email

« Reply #12 on: Jan 25th, 2006, 4:22am »
Quote | Modify

This all boils down to the fact that, way back in the CP/M days (or before -- I think some minicomputer and mainframe OSes did this), the decision was made to specify the type of a file by adding an extension to the file name. This was a very bad idea that has caused numerous problems ever since!

The type of a file is an inherent aspect of the nature of its content. It is not something that should be as easily changed as a file name!

Imagine if the size of a file in blocks (or bytes) were also specified as part of the name: "MySong.mus=12" for a file that takes up 12 disk sectors or clusters, for instance. And the user could just type "ren MySong.mus=12 MySong.mus=6" and accidentally cut off half of his file! Of course, having something so basic as the size of a file being part of the name that can be so easily changed would be a horrible idea, but the type of a file is almost as fundamental an attribute as the size!

Think of the harm this causes to this very day. To try to avoid confusion, all versions of Windows to date default to not showing file extensions, but this actually adds to the confusion. Moreover, it's unsafe, since it also affects the Windows API used by programs. For instance, if "Hide Extensions for Known File Types" is enabled on your system (as it is by default), then they would be hidden not only in the Windows Explorer windows, but also in, say, the Attached Files display of Outlook Express. So, you get an E-Mail with an Attachment of "WonderfulSong.mp3.exe" but Windows hides the ".exe" extension, leaving you seeing "WonderfulSong.mp3" -- and then you wonder how that Trojan backdoor keylogging identity-thieving rootkit got into your system!

The original Mac OS was one of the few OSes to do it right: the type of a Mac OS Classic file is stored as a four-byte (32-bit) value, expressable as four MacRoman (Macintosh Extended-ASCII) characters. For instance, a text file has a type of "TEXT", a Mac PICT file has a type of "PICT", and so on. These values are hidden from the user, and displayed graphically as the shape of the icon (selected in conjunction with a similar four-byte value called the Creator), and are stored in the directory entry. The user cannot change either the File Type nor the Creator without a special utility.

The other fundamental problem here is caued by what can only be called arrogance, hubris, or downright chutzpah on the part of software makers, including not only Coda / MakeMusic (makers of Finale) but also our own Guillion Bros. of Myriad. An extension such as ".MUS" refers to a generic concept, "music." How dare any company claim for itself the right to claim such a basic concept extension name for their proprietary file formats? Neither Myriad nor Coda should ever have used the ".MUS" extension. That should've been left to some standards organization to define, similar to MIDI, NIFF, or MusicXML. Finale files should've had, say, a ".COD" or ".CDA" extension (though those, too, could cause conflicts, since ".CDA" often means captured raw CD Audio tracks, and ".COD" could be generic for "code").

To answer a question asked in the Request Features thread: the three-character limit is a hold-over from the days of the MS-DOS FAT file systems, which limited file names to up to eight characters with an up to three character extension added. Windows 95 implemented long file names in FAT, but by a trick that could cause confusion if a file were, say, copied from a hard drive to a floppy, then modified on the floppy, then copied back to the hard drive, or if the extension had more than three characters.

Modern file systems such as NTFS have long file name support built-in. Extensions are no longer limited to three characters, just as filenames are no longer limited to eight. For instance, ASP.NET Web pages use an extension of ".aspx" and some files used by ASP.NET have even longer extensions such as ".config". So, except for potential backwards compatibility issues with FAT-formatted volumes, there's no real reason to not use extensions such as ".MyriadScore", ".MyriadSelfContained", ".MyriadCompressed", ".MyriadVSvoice", ".MyrScriptSource", ".MyrScriptCompiled", etc.
teyab
Board Newbie
*

eso sí, tantos caminos ...

« Reply #13 on: Feb 1st, 2006, 6:12pm »
Quote | Modify

Quote:
but also our own Guillion Bros. of Myriad. An extension such as ".MUS" refers to a generic concept, "music." How dare any company claim for itself  

others use it also:
Electronic Arts New Audio File Formats .ASF, .STR, .MUS, ...

also:
Doom/Heretic Music Files

i don't mind either way.

singing in the brain
COMALite J
Beta-tester
Board Full Member

Email

« Reply #14 on: Feb 2nd, 2006, 7:00am »
Quote | Modify

Oh, I knew that Coda and Myriad weren't the only ones.

Other examples in other computer-related industries include both Microsoft Word and Word Perfect claiming the ".DOC" extension (DOCument? How's that for a basic concept?) for their proprietary word processor file formats. (Word Perfect did later switch to ".WP"). What if some company had used ".TXT" for their own proprietrary text file format? Also, I think that some small company had used ".pct" for their graphics (PiCTure) file format, and that conflicts with Mac PICT files when brought over to the PC.
Pages: 1 2  Reply | Notify of replies | Send Topic | Print

« Previous topic | Next topic »

« Atelier Démocratique » Powered by YaBB 1 Gold - SP 1.1!
YaBB © 2000-2002,
Xnull. All Rights Reserved.

Top of page
Legal information Last update:  (c) Myriad