Atelier Démocratique « Sibelius import »
 Welcome, Guest.
 You can read all messages, but to be able to post,
 please Login or Register.
Nov 19th, 2017, 6:54pm 
   Atelier Démocratique
   File import & export

Sibelius import
« No topic | Next topic »
Pages: 1 2  Reply | Notify of replies | Send Topic | Print
   Author  Topic: Sibelius import  (Read 13702 times)
Question: Do you support the proposal below?

Yes     41 (97.6%)
No     1 (2.3%)

Total votes: 42

Please read this before voting

Olivier Guillion
Administrator

WWW | Email

Sibelius import  
« on: Nov 9th, 2005, 12:43pm »
Quote | Modify

Description:
Sibelius file format import (.sib)

Difficulty:

Product(s):

Olivier Guillion
Myriad Software
Laurier
Beta-tester
Board Senior Member

Québec, Canada. Classique, jazz, opéra, blues, etc

Re: Sibelius import  
« Reply #1 on: Nov 9th, 2005, 5:46pm »
Quote | Modify

C'est à peu près le seul format de fichier des "grands" logiciels d'édition de partition qui n'est pas encore géré par HA, ce serait définitivement un plus que de pouvoir se vanter de pouvoir importer des fichiers de n'importe quel autre logiciel de musique sur le marché.  

Plus que cela, je possède Sibelius et l'échange entre les 2 logiciels ne peut se faire que par l'entremise du format MIDI que Sibelius gère on ne peut plus mal, à moins que je n'achète le module d'exportation XML, ce que je n'ai guère envie de faire. Ce n'arrive pas très fréquemment, mais lorsque j'ai un fichier SIB que je veux mettre en MYR ou l'inverse, je dois donc tout réécrire.

Laurier NAPPERT (Voyez mon nouveau site ci-dessous)
http://web.mac.com/lauriernappert/
bubu42
Board Master

« Reply #2 on: Nov 9th, 2005, 11:16pm »
Quote | Modify

Oui, mais avec une petite appréhension (par pitié pour les développeurs)
J'ai vu la difficulté que représente l'analyse d'un format "assez clair" (Encore). Je me suis intéressé à Sibelius et ça paraît autrement plus pointu...
Cela dit, je partage pleine l'opinion de Laurier à propos de l'image de marque...
Zlatoje_Pajcic
Board Junior Member
**

Tamburitza - Music

leonbacardi  
WWW |

« Reply #3 on: Nov 21st, 2005, 11:55pm »
Quote | Modify

I vote YES.
Sibelius is very spreeded in "Pro" siociety. That means also many scores are done with it. The metter of "scores
profit"

http://www.tamburitzapublications.com
mikosax
Board Junior Member
**

« Reply #4 on: Dec 6th, 2005, 10:42pm »
Quote | Modify

J'ai voté oui. Comme Bubu, je pense aux difficultés de développement, mais comme Laurier, je trouve que ce serait parfois utile pour 'reprendre' des fichiers Sibelius. Le cas m'est déjà arrivé de devoir tout resaisir dans HA. Cette fonctionnalité serait un argument non négligeable en faveur de HA.

Michel Miconnet
(alias Mic & mikosax)
---
Heureux, ceux qui savent rire d'eux même : ils n'ont pas fini de s'amuser !
SDoerr
Board Junior Member
**

stephen.doerr@yahoo.com  
Email

« Reply #5 on: Dec 31st, 2005, 3:38pm »
Quote | Modify

How about Scorch files?

Steve Doerr
Gravesend, UK
Laurier
Beta-tester
Board Senior Member

« Reply #6 on: Dec 31st, 2005, 4:30pm »
Quote | Modify

Scorch is an Internet plug-in that allows you to see and hear Sibelius files online. It works about the same way as the Myriad Music Plug In which allows you to see and hear HA files online. To be more precise, in other words, Scorch is not a file, it is a plug in.
« Last Edit: Dec 31st, 2005, 4:30pm by Laurier » offline

SDoerr
Board Junior Member
**

stephen.doerr@yahoo.com  
Email

« Reply #7 on: Dec 31st, 2005, 5:59pm »
Quote | Modify

on Dec 31st, 2005, 4:30pm, Laurier wrote:
Scorch is an Internet plug-in that allows you to see and hear Sibelius files online. It works about the same way as the Myriad Music Plug In which allows you to see and hear HA files online. To be more precise, in other words, Scorch is not a file, it is a plug in.

OK. I notice that the Scorch files at www.schubertline.co.uk have a .sco extension (e.g. http://www.schubertline.co.uk/Scorchshop/scores/faureadieub.sco): so is that the same as a .sib file?

Steve Doerr
Gravesend, UK
Laurier
Beta-tester
Board Senior Member

« Reply #8 on: Dec 31st, 2005, 9:56pm »
Quote | Modify

As far as I know, ".sco" file extension is not SibeliusMusic extension. Many programs use this extension namely games to maintain the scores of the players. In music, Csounds (http://www.csounds.com/) is a user of this extension. This program is a sound rederer, so may be the site you gave uses this program to render sounds for the users or some other uses. All Sibelius files, on the Internet or elsewhere must carry the .sib extension. Most sites that carry Sibelius files make them available for printing through Scorch only and very rarely give the opportunity to download the files from the Internet.

SDoerr
Board Junior Member
**

stephen.doerr@yahoo.com  
Email

« Reply #9 on: Jan 1st, 2006, 11:50am »
Quote | Modify

on Dec 31st, 2005, 9:56pm, Laurier wrote:
As far as I know, ".sco" file extension is not SibeliusMusic extension.

On my system, the .SCO extension is defined as 'Sibelius Scorch Score' and associated with Internet Explorer. I assume this association is set up when you install the Scorch plug-in. By way of an experiment,  downloaded one of these .sco files and renamed it to .sib: when I double-clicked on it, it opened in IE with the Scorch plug-in (albeit with a warning about Active Content). I'm guessing that a .sco file is just a .sib file that has been renamed.

Steve Doerr
Gravesend, UK
Laurier
Beta-tester
Board Senior Member

« Reply #10 on: Jan 1st, 2006, 1:15pm »
Quote | Modify

on Jan 1st, 2006, 11:50am, SDoerr wrote:

On my system, the .SCO extension is defined as 'Sibelius Scorch Score' and associated with Internet Explorer. I assume this association is set up when you install the Scorch plug-in. By way of an experiment,  downloaded one of these .sco files and renamed it to .sib: when I double-clicked on it, it opened in IE with the Scorch plug-in (albeit with a warning about Active Content).

I tried to change the extension as you mentioned, but it didn't worked for me (I'm on a Mac).  

Quote:
I'm guessing that a .sco file is just a .sib file that has been renamed.

What you say makes sense, may be the sib file has to be changed a little and need to be encoded in some way to make it usable on line while keeping it "protected" in some way
« Last Edit: Jan 1st, 2006, 1:22pm by Laurier » offline

Mick Rochard
Board Full Member

WWW |

« Reply #11 on: Jan 1st, 2006, 2:27pm »
Quote | Modify

Un + certain, une ouverture totale, ce que les autres ne veulent faire Myriad peut le faire c'est tout à son honneur, je vote oui.

Cordialement

Cordialement. Mick
http://www.mick-rochard.com
Willie N
Board Junior Member
**

Barbershop Harmony and mixed voice choirs

« Reply #12 on: Mar 6th, 2006, 9:29pm »
Quote | Modify

I use HA with virtual singer to produce learning tracks for a Barbershop chorus and a mixed SATB choir.

Both the musical directors use Sibelius for their unique arrangements and to produce a HA version I have to convert to MIDI in Sibelius and the import the MIDI to HA.

Sometimes it works well and sometimes not depending on the music. I would welcome a Sibelius import feature which is why I voted yes.
Didier Guillion
Administrator

WWW | Email

« Reply #13 on: Mar 7th, 2006, 5:41am »
Quote | Modify

on Mar 6th, 2006, 9:29pm, Willie N wrote:
I use HA with virtual singer to produce learning tracks for a Barbershop chorus and a mixed SATB choir.

Both the musical directors use Sibelius for their unique arrangements and to produce a HA version I have to convert to MIDI in Sibelius and the import the MIDI to HA.

Sometimes it works well and sometimes not depending on the music. I would welcome a Sibelius import feature which is why I voted yes.

Why don't using Music XML instead of MIDI ?

Best regards

Myriad Team
COMALite J
Beta-tester
Board Full Member

Email

« Reply #14 on: Mar 8th, 2006, 5:56am »
Quote | Modify

on Mar 7th, 2006, 5:41am, Didier Guillion wrote:
Why don't using Music XML instead of MIDI ?
No version of Sibelius, even the latest Version 4, exports MusicXML natively. You have to purchase an add-on from Recordare called "Dolet 1" (for Sibelius 1 through 3 -- will not work with Sibelius 4!) for $69.95 or "Dolet 3" (for Sibelius 4) for $129.95 ($79.95 upgrade from Dolet 1) -- in other words, at minimum you have to buy the equivalent of a new copy of Harmony Assistant!

Dolet 3 exports MusicXML 1.1 (http://www.musicxml.org/dtds/versions.html), not 1.0. Dolet 1 exports MusicXML 1.0, not 1.1. Which version(s) does Harmony Assistant's MyrScripts support for import and export?
« Last Edit: Mar 8th, 2006, 5:57am by COMALite J » offline
Pages: 1 2  Reply | Notify of replies | Send Topic | Print

« No topic | Next topic »

« Atelier Démocratique » Powered by YaBB 1 Gold - SP 1.1!
YaBB © 2000-2002,
Xnull. All Rights Reserved.

Top of page
Legal information Last update:  (c) Myriad