Myriad Forum « Harmony Assistant 9.6.4 Beta 3 »
 Welcome, Guest.
 You can read all messages, but to be able to post,
 please Login or Register.
Oct 17th, 2018, 5:58pm 
   Myriad Forum
   Melody Assistant / Harmony Assistant
(Moderator: Forum Administrator)
   Harmony Assistant 9.6.4 Beta 3
« Previous topic | Next topic »
Pages: 1 2 3  4 Reply | Notify of replies | Print
   Author  Topic: Harmony Assistant 9.6.4 Beta 3  (Read 10782 times)
Olivier Guillion
Administrator

WWW | Email

Harmony Assistant 9.6.4 Beta 3  
« on: Nov 19th, 2015, 4:44pm »
Quote | Modify

Hello,

Harmony Assistant 9.6.4 beta-3 is available for download:

Version for Windows XP to 10

Version for MacOS

What is it?

This is a beta-version of the program.
This means that its aim is to be tested in depth before public release. Your help will let us provide a reliable version to the whole user community.
This beta-version will also let you check that the improvements you are interested in work actually as you expect. When the public, final version will be made available, it will be too late to report a malfunction.
It is therefore not recommended to count on others to adjust the features you are waiting for.

What does it contain (or not)?

It is a fully functional version of the program, that includes all improvements and new features that have been added since the last public version(9.6.3i).
In this beta-version however, improvements in sound quality and rendering (48/96 kHz, 24/32 bits digital audio) and the external sound modules (MyrSinth pinched strings and VST plug-ins), which will be issued as a separate module, have not been included for the moment.

What should I do?

You just have to download and install this version. It installs in a separate folder, distinct from the public version, which lets you keep the public version to perform actual work.
With the beta-version, check the operations you usually do, as well as new features, improvements and fixes listed in the "What's new" section of the embedded manual ("Help > Documentation" menu option).

If you encounter any problem, please report it to didier@myriad-online.com and join a file that highlight the problem whenever possible.

If possible, select a category for this problem (by decreasing order of priority):
  • Problem related to a new feature or improvement
  • Problem related to an previously existing feature, that didn't occur in the public version (9.6.3i)
  • Problem related to a previously existing feature, that already occured in the public version (9.6.3i)

File format

In order to be able to save parameters related to the new features and improvements, score file format has been changed. Documents created with this beta-version are therefore not readable neither with the public version, nor the plug-in or Melody Player. Furthermore, even if we plan to do everything we can to make these files readable by the futures versions (and in particular the next public one), technical requirements might lead us not to ensure this compatibility, making these files unusable.
    It is then recommended not to perform any important work with this beta-version.

Update:
    The following issues have been reported, and will be fixed in the next beta-version. There is therefore no need to report them again:
  • Once the Dock is closed, the previous palette configuration is not restored
  • Loading a palette configuration file doesn't work (opens the Dock)
  • Score files using MIDI output 2 and more and created by the previous public version aren't loaded well. They can't be played, display alerts and corrupt all MIDI output until the program is exited.
  • Exporting to MIDI corrupts all the instruments in the score

Thank you!
  • « Last Edit: Nov 20th, 2015, 2:35pm by Olivier Guillion » offline

Olivier Guillion
    Myriad Software
    Nicou59
    Board Master

WWW |

Re: Harmony Assistant 9.6.4 Beta 3  
    « Reply #1 on: Nov 19th, 2015, 6:27pm »
    Quote | Modify

Gros choc à l'ouverture d'HA avec la découverte du dock et de ses couleurs si vives et si éloignées du "thème" du logiciel que nous connaissons.  
    Comment le désactiver et conserver l'interface habituelle ?

Nicolas
    Windows 10, 64 bits Home - HA, Gold2, VS, PDF2Music
    http://nicolasbocquet.myriad-users.com/
    JP
    Board Master

WWW | Email

Re: Harmony Assistant 9.6.4 Beta 3   Docking.jpg
    « Reply #2 on: Nov 19th, 2015, 7:07pm »
    Quote | Modify

on Nov 19th, 2015, 6:27pm, Nicou59 wrote:
    Gros choc à l'ouverture d'HA avec la découverte du dock et de ses couleurs si vives et si éloignées du "thème" du logiciel que nous connaissons.  
    Comment le désactiver et conserver l'interface habituelle ?

Nicou59
    Board Master

WWW |

« Reply #3 on: Nov 19th, 2015, 8:57pm »
    Quote | Modify

Merci pour cette réponse mais cela ne fonctionne pas.

Si je lance HA et que je désactive le dock, je n'ai que l'aide qui reste visible. Il faut alors ré ouvrir fenêtre par fenêtre les outils que l'on désire utiliser, ce qui n'est pas très satisfaisant.

Et si je veux charger ma palette ou celles prédéfinies, cela réactive le dock et mes outils ne sont pas apparents. J'ai beau à ce moment là désactiver le Dock, rien n'y fait, je n'ai pas accès à mes palettes.
    « Last Edit: Nov 19th, 2015, 8:57pm by Nicou59 » offline

Nicolas
    Olivier Guillion
    Administrator

WWW | Email

« Reply #4 on: Nov 20th, 2015, 9:33am »
    Quote | Modify

Le dock remplace les palettes habituelles. Lorsqu'il s'ouvre, il élimine donc ces dernières.
    Dans une prochaine version (beta), il sauvegardera les palettes "classiques" à l'ouverture et les rétablira à la fermeture.

- Edit - Le problème de chargement du jeu de palette qui active le Dock sera réglé également.
    « Last Edit: Nov 20th, 2015, 9:40am by Olivier Guillion » offline

Olivier Guillion
    Myriad Software
    Nicou59
    Board Master

WWW |

« Reply #5 on: Nov 20th, 2015, 10:04am »
    Quote | Modify

Merci !

Nicolas
    Tony Deff
    Board Master

What will we do when there is no more to compose?

Email

Re: Harmony Assistant 9.6.4 Beta 3   Dock_for_the_Titanic.png
    « Reply #6 on: Nov 20th, 2015, 12:47pm »
    Quote | Modify

on Nov 19th, 2015, 6:27pm, Nicou59 wrote:
    Gros choc à l'ouverture d'HA avec la découverte du dock

I can understand Nicou's shock.  

I do not feel in control of the windows.
    Vertical User Palettes  (left)  remain open, but I was not able to open a (horizontal) User Palette to Edit more than one bar, so I re-opened the Dock.

That is now too large to see the required tool!  

H.A. (2009)+Gold Sound+ Virtual Singer, Windows XP3, Firefox. Anglophone
    Olivier Guillion
    Administrator

WWW | Email

« Reply #7 on: Nov 20th, 2015, 2:19pm »
    Quote | Modify

The Dock replaces most of the regular palettes, except those remaining in the menu while the Dock is displayed (Mixers, VS, Virtual Keyboard, user palettes, etc).

The Dock can be resized (vertically) by dragging the double-headed arrow on its bottom right corner.

Olivier Guillion
    Myriad Software
    jihel9
    Board Master

baryton

Email

Re: Harmony Assistant 9.6.4 Beta 3   dock-jl.jpg
    « Reply #8 on: Nov 20th, 2015, 2:19pm »
    Quote | Modify

et quand on les rapetisse au maximum, c'est presque illisible.  
    (écran 1366*768 ).

Il faut aussi faire remarquer que le juke-box ne peut pas être sauvegardé sur l'ancien, sinon c'est perdu......
    « Last Edit: Nov 20th, 2015, 2:20pm by jihel9 » offline

Jean Louis, à Anthisnes (25 Km au sud de Liège)
    Harmony Assistant, la dernière version
    Win 10, Intel I3-5010U, 8gb, Chrome / Firefox / Edge
    francophone (traduction automatique des autres langues)
    Nicou59
    Board Master

WWW |

« Reply #9 on: Nov 20th, 2015, 2:32pm »
    Quote | Modify

Désolé pour ma réaction. J'avoue que le Dock me faisait penser à la barre verticale de Mac OS ou encore à l'Unity vertical d'Ubuntu. Je ne voyais pas ce dont nous parlions depuis des mois sur le blog de cette façon.
    Le choc est lié également au choix des couleurs, au côté un peu déstabilisant du changement d'interface.  

Je ne suis pas récalcitrant au changement, si celui-ci se révèle être un progrès. Ce qu'il faut obtenir avec cette évolution de l'interface, c'est un accès plus intuitif des différentes fonctions du logiciel, une première réaction plus positive des primo utilisateurs d'HA venant d'autres logiciels d'édition de partitions ou de musique. Les nouveaux arrivants trouvent l'interface actuelle généralement difficile à appréhender et se tournent vers d'autres crèmeries si en 5 minutes, ils n'ont pas pu écrire quelques notes et mis quelques symboles musicaux en place. C'est en ce sens que l'évolution de l'interface, que je connais aujourd'hui et qui me convient très bien, devrait évoluer.

Je poursuis mon exploration de la nouvelle présentation...

Nicolas
    Olivier Guillion
    Administrator

WWW | Email

« Reply #10 on: Nov 20th, 2015, 2:43pm »
    Quote | Modify

Dock colors can still be adjusted, and a few details are still missing, especially a clear help about the 3 "pencil" icons (red area):
    - Insert notes and rest
    - Insert other performance markers
    - Insert structure markers

Olivier Guillion
    Myriad Software
    bubu42
    Board Master

« Reply #11 on: Nov 20th, 2015, 4:10pm »
    Quote | Modify

Je n'ai pas eu beaucoup de mal à trouver la double-flèche commandant le zoom du dock, mais effectivement au départ ça décoiffe quand on voit la taille des boutons.

Très bien l'animation sur les boutons activés (petit cercle blanc, fade in/out) , mais un peu plus circonspect sur celle des 3 boutons d'écriture...

Et puisque la comparaison avec la barre d'Unity (Ubuntu) a été évoquée plus haut, est-ce que ça compliquerait beaucoup le code de pouvoir avoir l'option verticale du dock : en effet, la plupart des écrans étant en 16/9, la place ne manque pas en horizontal, contrairement au vertical.

Autre constatation : le dock ferme bien les palettes, mais pas ma palette utilisateur (ce qui ne me gêne d'ailleurs pas du tout, au contraire)

Et pour finir : il serait bien que le paramètre de zoom du dock soit sauvegardé au moins pendant la session (voire pour la suivante) car quand on le ferme et l'ouvre à nouveau, il reprend le zoom "usine".
    Francois31
    Board Newbie
    *

« Reply #12 on: Nov 20th, 2015, 4:24pm »
    Quote | Modify

Je teste les fonctions "cartons d'orgue":

La fonction "impression de carton" semble ne plus fonctionner.  

Par contre, si je fais passer le filtre 'orgue de barbarie', je vois apparaitre une fenêtre "my script Log" qui récapitule toutes les erreurs. C'est parfait. J'ai trouvé comment les imprimer. Peut on sauvegarder le fichier directement depuis harmony ?
    Olivier Guillion
    Administrator

WWW | Email

« Reply #13 on: Nov 20th, 2015, 5:46pm »
    Quote | Modify

on Nov 20th, 2015, 4:24pm, Francois31 wrote:

La fonction "impression de carton" semble ne plus fonctionner.

Si vous rencontrez un problème,  veuillez le signaler à  didier@myriad-online.com en joignant éventuellement le fichier permettant de le reproduire.
    Si possible, sélectionnez une catégorie pour ce problème (par ordre décroissant de priorité) :
  • Problème lié à une nouvelle fonctionnalité ou amélioration
  • Problème lié à une fonctionnalité déjà existante, qui ne survenait pas dans la version publique (9.6.3i)
  • Problème lié à une fonctionnalité déjà existante, qui survenait déjà dans la version publique (9.6.3i)

Merci

Olivier Guillion
    Myriad Software
    jfroehl
    Board Newbie
    *

« Reply #14 on: Nov 20th, 2015, 6:03pm »
    Quote | Modify

If you use a  "BetaVersionReadOnly"-format to save the score, you wipe out the capability to load that file into the last public version to verify a bug belongs to the beta or is an old one.

My opinion.

Regards
    J. Froehl.
    Pages: 1 2 3  4 Reply | Notify of replies | Print

« Previous topic | Next topic »

« Myriad Forum » Powered by YaBB 1 Gold - SP 1.1!
    YaBB © 2000-2002,
    Xnull. All Rights Reserved.

Top of page
    Legal information Last update:  (c) Myriad