Myriad Forum « Previous version: Harmony Assistant 9.6.3d / Melody Assistant 7.6.3d »
 Welcome, Guest.
 You can read all messages, but to be able to post,
 please Login or Register.
Oct 23rd, 2017, 3:00am 
   Myriad Forum
   Melody Assistant / Harmony Assistant
(Moderator: Forum Administrator)
   Previous version: Harmony Assistant 9.6.3d / Melody Assistant 7.6.3d
« Previous topic | Next topic »
Pages: 1  Reply | Notify of replies | Print
   Author  Topic: Previous version: Harmony Assistant 9.6.3d / Melody Assistant 7.6.3d  (Read 1932 times)
Olivier Guillion
Administrator

WWW | Email

Previous version: Harmony Assistant 9.6.3d / Melody Assistant 7.6.3d  
« on: Jul 4th, 2013, 5:42pm »
Quote | Modify

Hello,
The new versions of Harmony Assistant and Melody Assistant are available on this site, in the Download section.

Corrupted install
Please note that, during about 15 hours in the night from July 3rd to 4th (GMT), the downloaded programs for Windows installed an outdated version, incorrectly flagged as  7.6.3d/9.6.3d. This has been fixed July 4th at 8AM GMT.
If you have any doubt, please download and install again.

Linux
The Linux version is available for download. The specific GUI problems haven't all been fixed, because of inconsistencies in the system. We'll have to partially rewrite our platform-specific code to make it work properly. It will be done in a next version.
In the meantime, the issues related to windows, menu bar, etc, have good chances not to be fixed.

Known issues
- In Harmony Assistant 9.6.3d, editing a MyrScript source code on a split window might lead to a duplication of the source text.
It is therefore not recommended to split the edit window, until the next update to 9.6.3e.

- In Harmony Assistant, the "Video > Movie Synchronization" script is corrupted and doesn't run.

Best Regards,
« Last Edit: Jul 26th, 2013, 6:03pm by Olivier Guillion » offline

Olivier Guillion
Myriad Software
LordGil
Board Full Member

Email

New version: Harmony Assistant 9.6.3d / Melody Assistant 7.6.3d   O__vas-tu_Pierrot__model__Hom.myr
« Reply #1 on: Jul 5th, 2013, 12:15am »
Quote | Modify

Après 2 chargements de fichiers .xml, je reconnais bien H/A.
Bravo pour ce proffesionnalisme messieurs Olivier et Didier.
Je continue mes montages, je joins ce petit Canon de Noel ,les voix sont de ma conception et jY reviendrai dans un prochain sujet. encore merçi
Lordgil
topipap
Board Full Member

Re: New version: Harmony Assistant 9.6.3d / Melody Assistant 7.6.3d  
« Reply #2 on: Jul 5th, 2013, 10:04am »
Quote | Modify

Bonjour à toutes et à tous.  

En parcourant rapidement le fichier des nouveautés de HA 9.6.3 j'ai vu, entre autres, cela:

Quote:
2- Sur une portée multi-voix, ou dans un groupe de portée, il est maintenant possible de poser des notes à la suite des notes de la portée inférieure ou supérieure (saisie continue). Ceci permet d'écrire une mélodie qui passe d'une portée à l'autre sans avoir à gérer l'insertion de silences pour assurer le calage.

Je ne suis point sûr d'en faire une correcte interprétation.
Est-ce à dire que cela simplifierait le traitement du souci que j'exposais ici:

http://www.myriad-online.com/cgi-bin/bbs/YaBB.pl?board=news;action=displ ay;num=1360927466;start=0

Tony Deff
Board Master

How much music is out there, yet to be composed?

Email

Updating HA and Paths / Mise à jour de HA et de la configuration des Chemins Personnalisée   Paths_interpreted_2.png
« Reply #3 on: Jul 14th, 2013, 3:01pm »
Quote | Modify

Harmony Assistant allows you to choose where to store some files, such as Gold Sound data, Models, Scripts, Configurations, Temporary files. This allows you to reduce the size of your C:\ disc partition, and to allocate your files to another area on disc, or onto a USB memory stick.

If you have never used this facility (and have plenty of room on your Windows disc C:\ partition), then you do not need to worry.

Harmony Assistant vous permet de choisir l'emplacement des certains fichiers, telles que Gold Sound, les modèles, les scripts, des configurations, vos fichiers temporaires. Cela vous permet de réduire la taille de votre partition du disque C:\ , et diriger vos fichiers vers un autre domaine sur disque ou sur une clé de mémoire USB.

Si vous avez, à tout moment, changer ces chemins d'emplacement des fichiers défaut (Usine), n'oubliez pas de restaurer vos paramètres de chemin d'accès personnalisé (Configuration globale) dès que possible après l'installation 9.6.3d. Sinon, vous allez semblent avoir perdu les sons Gold Sound. En tout cas, vous pourriez être surpris que vous semblez avoir perdu certaines configurations et il sera alors nécessaire de déplacer des fichiers.

If you have ever changed the default (Preset) file locations, remember to restore your custom Path settings (Global Configuration) as soon as possible after installing 9.6.3d.
Otherwise you will appear to have lost Gold Sound, as here.

In any case, you may be puzzled that you appear to have lost some configurations and it will then be necessary to move files (using Windows) from one area to your preferred locations.

For example, I had moved my Gold Sound to a disc partition called D:\ (D=data) and my Myriad Documents folder to a disc partition called F:\ (=files). After loading H.A. 9.6.3d., music playback used the wrong instruments. This was easily corrected by changing the Paths again (Cntrl Shift G)

However, after some previous H.A. updates, I had forgotten to do this. I found some files in the old (default) area, e.g.

C:\Documents and Settings\ [login name] \Application Data\ACAMPREF\Myriad\Myrscript

but other configuration files in the updated customised area, e.g.  

F:\ Myriad Documents\Settings\Scripts\

This explains why I was missing some downloaded Scripts, Models, Keyboard Configurations, Rules, InstrumentEnsembles, Virtual Singer Voices etc.

There was also had a duplicate Gold Soundbase in C:\  (consuming another 1GB !)
Further, on disc there were three sets of folders Cache, GMSEBase.rsr and GMParams.rsr

This occurred because I had not made a note of the modified Paths previously used, and when you are tired the instructions can be confusing...

H.A. (2010), Gold Sound, Virtual Singer, Windows XP3, Firefox. Anglophone
Vincent974
Board Newbie
*

« Reply #4 on: Jul 22nd, 2013, 8:53am »
Quote | Modify

Un grand merci pour cette nouvelle version d'H.A 9.6.3d

Je voudrais cependant signaler un problème (à moins que ça ne soit déjà fait).

Cela concerne la gestion des lois sur une portée :
- Dans les versions précédentes, lorsque je désirais choisir une loi j'utilisais la touche shift au moment de poser la note sur la portée. Une liste déroulante me permettait alors de choisir la loi désirée.  
Maintenant, pour cette même manipe HA a un comportement inattendu :
La portée cible visée par le clic n'est pas comprise par HA. C'est la portée du dessus qui est prise en compte...
 Pour surmonter cela je suis obligé de poser d'abord les notes sans lois. Puis de sélectionner chaque note pour lui appliquer la loi correspondante. Ça complique la manipe et double le temps de saisi.

J'en profite pour faire part d'une simplification qui me paraît plus appropriée pour ce type d'action:

Lorsqu'on choisit d'appliquer une loi  ça concerne rarement une seule note mais plusieurs notes successives. Je pense par exemple à un pizzicato. N'y a-t-il pas un moyen pour que la loi en cours reste activée par défaut jusqu'à une demande de changement explicite par l'utilisateur ?
Cela aurait en plus le mérite de clarifier la partition avec les indications en clair des changements d'articulation (ou de loi) (par exemple pour les cordes : Pizz,  Arco ... etc. comme on voit traditionnellement sur les partitions).

Avec tous mes remerciements. Et encore bravo à toute l'équipe !
« Last Edit: Jul 22nd, 2013, 9:43am by Vincent974 » offline
Olivier Guillion
Administrator

WWW | Email

« Reply #5 on: Jul 22nd, 2013, 5:57pm »
Quote | Modify

@Vincent974

Utilisez le bouton droit de la souris pour choisir la loi lors de la pose de la note.

Le Majuscule-Clic permet maintenant de poser des notes en dehors de l'aire allouée à leur portée.

Olivier Guillion
Myriad Software
Vincent974
Board Newbie
*

« Reply #6 on: Jul 23rd, 2013, 6:38am »
Quote | Modify

on Jul 22nd, 2013, 5:57pm, Olivier Guillion wrote:
@Vincent974

Utilisez le bouton droit de la souris pour choisir la loi lors de la pose de la note.

Le Majuscule-Clic permet maintenant de poser des notes en dehors de l'aire allouée à leur portée.

Merci beaucoup pour cette réactivité.  ça fonctionne très bien et c'est encore plus rapide et pratique!!!
« Last Edit: Jul 23rd, 2013, 6:39am by Vincent974 » offline
Pages: 1  Reply | Notify of replies | Print

« Previous topic | Next topic »

« Myriad Forum » Powered by YaBB 1 Gold - SP 1.1!
YaBB © 2000-2002,
Xnull. All Rights Reserved.

Top of page
Legal information Last update:  (c) Myriad